lørdag 3. april 2010

Hils på Teddy!

Teddy er den flotte nabokatten vår, og han trives godt i hagen vår. Han er ordentlig grom, og det tar sjeldent mer enn et par minutt fra vi er kommet ut, til han er på plass og smyger seg rundt leggene våre. Når jeg ordner i bed og styrer på, pleier han å ligge ved siden av meg som en trofast hund og følge med på hva jeg holder på med. Han holder mus og rotter unna, og han elsker å sitte foran porten vår og sole seg. Eierskapet han føler for oss, er nok litt gjensidig, for vi er blitt veldig glad i ham. Men han er tross alt naboen sin, så han får ikke lov til å komme inn, og vi gir ham heller ikke mat.

Teddy har en kompis som heter Gartneren. Han er en liten røver, og har ikke fått navnet sitt uten grunn. Han hører også til hos naboen, og de har fortalt at han fikk navnet sitt fordi han elsker å grave opp igjen det de satte ned av planter og løk i hagen sin. Denne lysten lever han dessverre også ut litt hos oss, og har jeg hatt benmel i et bed, går han amok. Jeg har fundert på hva jeg kan dekke til bedene med mens de enda er i den sårbare fasen for å hindre ham i å gjøre ugang. Heldigvis er det ikke et stort problem, for Gartneren streifer mye lenger enn Teddy gjør, og dukker opp bare av og til. Men vi er aldri i tvil når han har vært på besøk, for å si det slik...

De to bildene er av Teddy. Fin og grom.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar